Se spune că reclama este sufletul comerțului. În acest caz, ce ar reprezenta iluminatul potrivit pentru un spațiu comercial? Cum alegem soluția cea mai bună? Cum proiectăm un sistem de iluminat eficient pentru retail? Acestea sunt doar câteva dintre întrebările pe care le-am analizat în cadrul seminarului organizat de cu sprijinul Zumtobel în data de 11 mai 2017.
Zumtobel Group este un producător de top în piața sistemelor de iluminat, prezent în 90 de țări, cu vânzări de 1,356.5 milioane de Euro. Prin colaborarea cu birouri internaționale de arhitectură, proiectanți și designeri de iluminat, portofoliul Zumtobel acoperă toate aplicațiile din interiorul și exteriorul clădirilor și se va extinde pentru iluminat stradal și rezidențial. Produsele se adresează: proiectanților și designerilor de iluminat, consultanților, arhitecților, instalatorilor, clienților finali și investitorilor privați sau investițiilor guvernamentale. |
Daniel Mușat, Country Manager Romania & Bulgaria, Dan Grosuleac, Business Channel Manager End-User, și Roxana Mitarcă, Lighting Designer, au vorbit despre ce înseamnă un brand premium dedicat proiectelor și soluțiilor de iluminat integrate și despre numeroasele particularități ale aplicațiilor de retail.
Spațiile comerciale moderne sunt create în așa fel încât să genereze o stare de bine și, în funcție de destinație și de particularitățile clienților, au o ambianță liniștitoare, antrenanată sau călduroasă. Un iluminat optim conturează imaginea corecta pentru spațiu și ocupanții lui, aparența corectă a produselor și a graficii, subliniază serviciile și operarea lor, respectând în același timp particularitățile fizice și psihologice ale spațiului și ale produselor.
Astfel, pentru o cafenea se optează pentru un mobilier confortabil, o atmosferă familiară, un iluminat un efect liniștitor, pentru a prelungi prezența vizitatorului. În restaurantele de tip fast-food, care se bazează pe un trafic crescut de clienți, mobilierul este rigid, atmosfera este dinamică, iar iluminatul de tip utilitar, pentru a crea senzația de viteză și a reduce timpul petrecut în spațiul respectiv. |
În cadrul seminarului au fost prezentate produse, proiecte realizate, precum și studiul privind Iluminatul Limbic®, realizat de Zumtobel în colaborare cu Grupul Nymphenburg, experți mondiali în neuromarketing. Cercetarea demonstrează o diferențiere clară a clienților, în funcție de stilul iluminatului. Există 7 tipologii Limbice®: Disciplinații, Tradiționaliștii, Armonizații, Jovialii, Hedonișitii, Adventurierii, Performerii, care pot fi repartizate în 3 grupuri majore: Dominanța, Stimulanța și Balanța. Pentru fiecare dintre aceste grupuri au fost exemplificate în zona dedicată spațiilor comerciale din showroom Power Electric diferite scenarii optime de iluminare.
DOMINANȚA
- Scena de iluminat omogenă
- Iluminat de accent utilizând distribuții medii și largi (25° – 40°)
- Iluminat perimetral uniform utilizând sisteme încastrate asimetrice
- Iluminat orizonatal de aproximativ 1200 de lucși
- Temperatura neutră de culoare 4000 K
STIMULANȚA
- Accent puternic cu un grad de contrast ridicat
- Iluminat de accent utilizând distribuții înguste (12° – 18°)
- Zonele perimetrale sunt scoase în evidență cu proiectoare de accent
- Iluminat orizontal de doar 500 de lucși
- Temperatura de culoare de cel puțin 4000 K
BALANȚA
- Scena fină de iluminat cu accente ușoare
- Distribuții medii-largi (18° – 30°)
- Mix moderat de accente, iluminat vertical și iluminat de nișă/scafă
- Iluminat integrat în mobilier
- Iluminare orizontală de 800 de lucși
- Temperatura caldă de culoare 3000 K
Power Electric recomandă gama Zumtobel Lighting, care cuprinde o varietate de corpuri cu un design modern și modular, care asigură flexibilitate în instalare și modificarea proiectelor.
|